Tuesday, July 04, 2006

Den nya jackade svingen

Först lite wikipedia:
New Jack Swing
Kid N Play

Anders säger:
det tar aldrig slut!!!!! Nyss kom jag pĺ att vi fan inte har sökt pĺ kid n play!!
Anders säger:
http://www.youtube.com/watch?v=ZfDKJyTzYaE
Taggigkatt säger:
kände du till den där?
Anders säger:b
jo, jag visste att det fanns tecknat



Hi-Five - Just Can't Handle It
Notera textraden: I was only 16, she was 25. Jag kan inte klandra henne, vem skulle inte vilja lära upp den där späde unga mannen i kärlekens konster?


Troop - Spread My Wings
Kan det blir mer New Jack Swing än den här videon?
Skräddaren säger NEJ! bestämmt NEJ!


New Edition - Can you stand the rain
Och sen får man aldrig, aldrig glömma New Edition (deras barnpops-period med Candy Girl och Popcorn Love är också så klart helt fantastisk, men det är faktiskt inte New Jack, så jag postar de inte idag. Men tryck på länkarna och titta.) Det fanns en period i höstas, tror jag, när jag lyssnade på den här låten 20 gånger i rad. Videon är så klart så fin som jag förväntade mig. Vuxna känslor!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home