Wednesday, May 31, 2006

Mitt sommarlov

Igår slutade skolan, imorgon börjar mitt sommarjobb som håller på fram till sista augusti. Så idag, denna fina onsdag 31 maj, har jag år 2006 års enda dag av sommarlov. Den spenderar jag med att surfa Youtube förstås.




Killen = snygg jävel!

Det fanns en intervju med Henrik Berggren från Broder Daniel i helgens Stockholm City där han fick frågan Vad lyssnar du på för musik? och han svarade Jag lyssnar mycket på ett band som heter Spacemen 3. Reportern frågade vidare Något annat? och Henrik Berggren svarade Nej. Jag och Klabban körde på den grejen hela helgen och bytte ut Spacemen 3 mot en massa andra band. Favoriten var nog:
-Jag lyssnar mycket på ett band som heter Dave & Domino
Något annat?
Nej.




Dave är Dave Rodgers om ni har missat det. Och det där är en parapara-instruktionsvideo, inte en musikvideo. Det här är är däremot en smaskigt påkostad Dave & Domino-musikvideo. Jag tror bestämmt att det är han Hype Williams som har regisserat den:


Apropå Dave. Det här hans sproilans nya video. It's not eurobeat!!!! är det nån som har skrivit på Youtube. Nej, det är det inte, det är tråkig plast-rock. Men hans stil: skägget, solbrillorna, de spejsiga Teknikmagasinet-hörlurarna, den sträva ansiktshuden är onekligen väldigt, väldigt eurobeat!



Okej, vi tar en Dave Rodgers-video till. Här framför han sin typ största hit Spaceboy live. Notera hur publiken sjunger med, Daves snygga kruxifix-halsband och att det finns en gitarrist på scenen:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home