Sunday, August 13, 2006

reclaim the rainbow

Hejsan, OLBFFUF. Jag heter Stina och jag är ny här. Någon tyckte att jag hade för mycket liv så jag blev satt här på terapi och rehabilitering. Jag tänkte börja med lite mysigt som jag skakade fram förrförra veckan. Inte det allra färskaste, jag vet, men som bekant blir äkta diamanter bara hårdare och ädlare ju äldre de blir.


Långt innan mognad, 90-talet och internet vidgade mina vyer och gjorde mig medveten om saker var det här det vackraste och gulligaste jag visste.







Liknande estetik som Teletubbies, men med skillnaden att Carebears har mening, handling och ett tidlöst budskap som gör att den står sig in i våra dagar. Kolla bara vad som pågår just nu!



Och det här måste vara något av det bästa jag hittat på länge. Två nostalgitrippar mosade, förenade i samma vägkorsning!

2 Comments:

Blogger Bad Boy HJ said...

Yeah! Hur gör vi Care Bears ännu mer SNÄLL, jo vi gör de till bäbisar! Texten i det där growing up-klippet är också väldigt relevant till våra liv just nu: Being young is something you can treasure, life's good when you are growing up

4:31 PM  
Blogger Njursten said...

Jag hade den där gula med en sol på magen som nalle när jag var liten... Kallade den för Äppelimun för det såg ut som om han hade äpplen instoppade i kinderna. :)

11:18 AM  

Post a Comment

<< Home