Thursday, May 04, 2006

New kid on the block

Hej, jag är ny här. Jag gillar serietidningar, internethumor och åttiotal.

Jag går ut starkt med ett par Youtube-länkar till en av världshistoriens bästa serier. Fransk-japanskt sammarbete som borde användas i skolundervisningen. Ulysses 31. Den klassiska gudasagan i science fiction-utförande. Såhär såhär cool är den engelska introlåten; MEN! Det är inte allt. Den har två ännu coolare franska öppningsteman! Den här och den här.

Jag fortsätter emd ett par favoriter bland de Powerpuffvideor som huserar på Youtube. Ja, puwerpuffpinglorna. Ni vet, de där lolibrudarna som först var kända som The Whop @$$-girls.
Powerpuffarna är populära bland kidsen och de finns otaliga videor när tonåringar sjunger temalåten och klär ut sig. Ganska skoj faktiskt, men även det har en gräns. Nu, närni alla sitter och youtub:ar efter videor med asiatiska skolbarn som sjunger och dansar powerpuffmusik slänger jag det här i ansiktet på er! Klockrent! Powerpuffar och Frihetskämpar i perfekt symbios. Teckningen, ljudeffekterna, skurkarna... Allt stämmer in med Justice Leauge-tiden. F ö är det där med tributvideor ganska populärt; det finns en med Billy och Mandy, den där urkassa serien där döden spelar en smärre biroll.
Det här är också kul, men detta är roligare på svenska.
Tillslut är det bara att konstatera att japanerna alltid gör allting bättre.

Den här videon är så full av GULD att det är svårt att välja ut något ur den. Jag är svag för såna här reklamvideor.

Nu skall vi se... Vad gillar jag mer? Jag tokdiggar YMO och jag tokdiggar frontfigurer i drag.
Bara japaner kan göra såhär coola samurajslafsscener och blanda det med YMOs magiska syntslingor.

Så, nu känner ni mig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home